Ford introduce un nou tip de baterii pentru modelul Mustang Mach-E

Autor: Bogdan Bârliga 16 feb. 2023 Știri auto

Ford va introduce din acest un nou tip de baterii în gama sa de vehicule electrice și primul model echipat cu acestea va fi Mustang Mach‑E

Compania americană susține că noile baterii sunt mai durabile, utilizează mai puține materiale rare, au costuri de producție mai mici și permit viteze de încărcare mai ridicate.

Noi baterii litiu-fier-fosfat (LFP)

Ford va introduce bateriile litiu-fier-fosfat (LFP) pentru modelul Mustang Mach-E  în Europa, ca parte a angajamentului companiei de a face vehiculele electrice mai accesibile pentru clienți.

Ford a anunțat, de asemenea, că investește 3,5 miliarde de dolari pentru a construi prima sa fabrică de baterii LFP din SUA  ce va intra în funcțiune din 2026.

Introducerea bateriilor LFP va permite producția mai multor vehicule electrice și va oferi mai multe opțiuni, iar  până în 2026 Ford și-a propus să atingă o marjă EBIT de 8% pentru divizia Model e.

Ford are în plan să producă anual 600.000 de autovehicule electrice la nivel global, iar din 2026 cifra va crește la două milioane, ca parte a planului său Ford+.

Mașini electrice mai ieftine prin introducerea noilor baterii

Oferirea LFP ca a doua opțiune de baterie din punct de vedere al chimiei pe lângă acumulatorii nichel-cobalt-mangan (NCM) va duce în primul rând la o perioadă mai lungă de utilizare, susține compania.

Bateriile LFP sunt mai durabile și tolerează încărcare mai frecventă și mai rapidă, folosind mai puține materiale rare care au costuri ridicate.

Această baterie, produsă cu costuri mai mici, va ajuta Ford să reducă prețurile vehiculelor electrice pentru clienți. Noile baterii LFP vor fi utilizate pentru mai multe vehicule de pasageri și camionete electrice Ford de ultimă generație.

În acest an, înainte de a deschide noua fabrică de baterii din Marshall, Michigan, SUA, Ford va introduce bateriile LFP pe Mustang Mach-E, iar din 2024 pe F-150 Lightning, intenția fiind de a reduce timpii de așteptare pentru clienți.

Tehnologia bateriilor LFP ajută, de asemenea, la reducerea dependenței de materialele esențiale, cum ar fi nichelul și cobaltul și este în conformitate cu strategia Ford de a crea un lanț de aprovizionare pentru vehicule electrice.

Iată și un clip video din care aflăm principalele diferențe dintre bateriile LFP și cele NCM:


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Ford, Promotor


Bogdan Bârliga
Bogdan Bârliga
Bogdan are peste 19 ani de experiență în mass-media (print / online). În trecut a lucrat pentru grupuri de presă precum Finmedia, Realitatea-Cațavencu, Ringier AG și altele. Pe lângă zona editorială a ocupat și funcția de Social Media Manager (administrare conturi multiple de Facebook, Instagram, ... citește mai mult

Comentarii
Inchide